Používáním tohoto webu souhlasíte s využíváním cookies na těchto stránkách. Více informací ZDE. Rozumím

Clarion Congress Hotel Prague bude i letos partnerem největší středoevropské konference pro ženy

25. 01 2019 | Konference EPD přinese i letos představení mnoha významných žen, které již dosáhly úspěchu v manažerských a vedoucích pozicích ve společnostech, pro které pracují.

Příznivě nastavená firemní kultura, kde jsou spokojeni zaměstnanci (a díky nim i zákazníci), je naprosto klíčová ve sféře služeb, gastronomie a hotelnictví. Kvalita těchto služeb se totiž denně citlivě odráží na následně poskytovaném servisu klientům.

Své o tom ví i HR manažerka Clarion Congress Hotel Prague, Denisa Veselá, se kterou vám přinášíme rozhovor.

Denisa Veselá (24) má na starosti personální oddělení hotelu s více než 200 zaměstnanci. Začínala zde na pozici asistentky personální ředitelky v roce 2014 a v roce 2016 postoupila na pozici personální manažerky. Hotelové prostředí jí není cizí, protože vystudovala hotelovou školu.

* V Clarion Congress Hotel Prague pracuje přes 200 zaměstnanců. I tady se určitě potkávají různé generace. Je to pro Vás téma? Musíte toto zohledňovat například v komunikaci s nimi? Případně třeba v oblasti benefitů?

Je velký rozdíl, jestli komunikujete s mladým člověkem, který je čerstvým absolventem a ještě vůbec neví, jak to v pracovním životě chodí, a u kterého občas postrádáme i základní společenské návyky, anebo s člověkem, který už pár zaměstnání prošel a ví, co se od něj očekává. U mladších bývá výhodou, že jim moderní technologie nejsou cizí, ba naopak, zatímco u starších zaměstnanců to může být handicapem.

* Vaše skupina v Česku (a nejen tam) spravuje více než 7000 hotelových lůžek, jestli se to tak dá říct. V portfoliu máte hotely zvučných jmen (Mamaison Hotel Riverside, Buddha Bar Hotel, ostravský Imperial, nebo právě Clarion Congress Hotel Prague). Klientela těchto hotelů je velmi náročná. Jak důležitá je právě pro spokojenost vašich zákazníků firemní kultura skupiny?

Spokojený host je vždy na prvním místě a je to pro nás nejdůležitější faktor. Pokud není spokojený host, většinou to znamená, že se něco nepovedlo, a tak se vždy snažíme chybu ihned napravit. Pouze vytrénovaný a motivovaný personál udržuje kvalitu služeb, zvyšuje efektivitu a pomáhá růstu společnosti. Kvalitní zaměstnanci jsou to nejdůležitější pro jakoukoliv firmu. Pokud nebude zaměstnanec spokojený, určitě se to odrazí nějakým směrem zpět (např. v kvalitě odvedené práce, v nepříjemném chování k hostům, chybovosti).

* Velký důraz kladete na rovný přístup k zaměstnancům. Vnímáte to také jako součást firemní kultury?

Ano, je to samozřejmost a dokonce to tak i musí být dle zákoníku práce. Pokud byste někomu přilepšovali a někomu přihoršovali, určitě to nebude mít dobrý vliv a může to působit negativně na celý kolektiv.

* V současné době firmy celkem urputně bojují o talenty. Myslíte si, že to změnilo i pohled na to, jak tvořit takovou firemní kulturu, která by více vyhovovala potřebám a pocitům zaměstnaných žen?

Ano, určitě se pohled změnil. V této době se všechny firmy předhánějí, kdo zaměstnancům nabídne lepší platové i pracovní podmínky a benefity. Pokud budete nabízet benefity, které budou pro zaměstnance nezajímavé a jejich odměnou bude „pouze“ plat, nebude pro ně zaměstnavatel tak atraktivní. Co se týče žen, jsme vždy velmi rádi, když se nám vrátí matky po rodičovské dovolené, i když jen na kratší pracovní úvazek; je to pro nás totiž vždy hotový člověk, který to u nás zná a ví, jak to chodí, a častěji je lepší než nový zaměstnanec, který se musí vše nově naučit. Doba zaškolení je vždy individuální, může to být pár měsíců, ale klidně i mnohem déle.

Firemní kultura v éře změn hodnot je hlavním tématem jubilejního 10. ročníku konference Equal Pay Day, která se řadí mezi největší tuzemské akce podporující rozvoj žen po profesní i osobní stránce. Již od svého založení poukazuje na potřebu rovného odměňování žen, platové otázky a jejich rozdíly mezi muži a ženami, ale i na podporu ženského sebevědomí, sdílení, vzájemný mentoring a propojování se za účelem synergie a spolupráce. Každoročně si získává řadu významných partnerů, českých i mezinárodních firem. Ženy, které již v těchto firmách uspěly a stojí často v jejich vedení, jsou zároveň účastnicemi a mentorkami účastnicím během konference.

Clarion Congress Hotel Prague je již tradičním hlavním partnerem této jedinečné akce, kterou můžete navštívit ve dnech 29. - 30.3. 2019. Informace o vstupenkách najdete zde: https://www.equalpayday.cz. Konferenci pořádá organizace Business & Professional Women ČR z.s. (BPWČR).

Diskuse

Speciály

Naše magazíny

Novinky ze světa bydlení, aut, techniky ...