Používáním tohoto webu souhlasíte s využíváním cookies na těchto stránkách. Více informací ZDE. Rozumím

Ford Fiesta 1.4 Titanium

12. 10 2010 | Ford fiesta je stejně jako další vozy z Kolína nad Rýnem fordem tělem i duší, oproti předchozí generaci ale díky některým novým esencím ještě více „zavoní“ ženám. Dámská volenka se tedy rozjíždí na plné obrátky, ale co muži – nepřijdou kvůli tomu zkrátka?

Ford fiesta je stejně jako další vozy z Kolína nad Rýnem fordem tělem i duší, oproti předchozí generaci ale díky některým novým esencím ještě více „zavoní“ ženám. Dámská volenka se tedy rozjíždí na plné obrátky, ale co muži – nepřijdou kvůli tomu zkrátka?

Fiesta se vrhá do víru velkoměsta v nových sexy šatech a v testovaném provedení i na vysokých šestnáctipalcových lodičkách. Stylu má na rozdávání a před módními butiky se vyjímá lépe než předchozí generace.

Fordova novinka jde s trendy i v dalších ohledech. Ač působí kompaktněji, je ve skutečnosti mezigeneračně ve všech parametrech větší. Sportovní profil s klínovitou linií pontonu á la SUV Kuga, u verze Titanium ještě zvýrazněné chromovanou lištou, jí přináší obdivné pohledy kolemjdoucích.

Výborně do rukou padnoucí masivní kliky jako by patřily k mnohem většímu autu. A jsme uvnitř. V případě provedení interiéru byli stylisté ještě odvážnější, zásluhou barevného provedení palubní desky, výplní dveří i potahů sedadel působí velmi mladistvě. Středový panel je velmi minimalisticky řešený a nepřekáží pravému kolenu řidiče. Při navrhování fiesty neměli ergonomové dovolenou. Přes futuristický vzhled palubní desky je umístění ovládacích prvků na slušné úrovni, byť ne vše je ideální. Vstřícní byli evidentně i Fordovi účetní. Většina plastů na palubní desce totiž působí napohled i na dotek příjemně a hodnotně. Mnohé jsou měkčené. Dojem kazí jen zbytečně lacině působící páčky otevírání dveří a více pozornosti si určitě zasloužily i ovladače ventilace. Nastavování teploty je navíc „po anglicku“ zcela vpravo trochu z přímého dosahu řidiče. Pocitu prostornosti u spolujezdce zase přispívá vybrání palubní desky pro nohy.

Efektně provedené, samostatně zapuštěné přístroje jsou přehledné a dobře čitelné. Displej palubního počítače by ale mohl být rozměrnější a mít větší čísla. Efektně provedené ovládání audiosoustavy a dalších funkcí navrch středové konzoly připomíná ovládání mobilních telefonů. Grafika infodispleje ale působí až příliš jednoduše. Fiesta své pasažéry skutečně hýčká. Luxusním prvkem, obvyklým spíše u modelů vyšších kategorií, je červené ambientní osvětlení před spolujezdcem a před vnitřním zpětným zrcátkem.

Při navrhování nové fiesty u Fordu evidentně preferovali přední cestující. Ve velkém rozsahu přestavitelné sedadlo řidiče a dvouose stavitelný volant s optimálně velkým průměrem a výborně vytvarovaným věncem zajišťuje vytvoření optimální polohy cestujícím různých postav. Velkoryse místa je v podélném i příčném směru, to i zásluhou prostoru pro lokty ve výplních dveří. V nové fiestě potěší i řada drobných odkládacích prostor na drobnosti v přímém dosahu řidiče. Přední sedadla jsou pohodlná a i v rychle projížděných zatáčkách poskytují tělu dobrou oporu.

Nízká linie vzad klesající střechy naznačuje, že styl měl navrch nad funkčností. Nabídka místa vzadu je jen průměrná, celkový dojem ale zhoršuje pocit stísněnosti, způsobený malou prosklenou plochou. Absence stropních madel, místo nichž jsou jen malé věšáčky, působí nemístným šetřením. Sedadla ale naproti tomu poskytují tělu dobrou oporu a sedáky vhodně podpírají stehna.

Zadní víko je lehké, vysoký vstupní práh a malý vstupní otvor ale ztěžuje manipulaci se zavazadly. Zavazadlový prostor je větší než dříve, stále ale patří objemově k průměru a slavné to není ani s variabilitou. Sedák je pevný, opěradla se sklápí na sedáky a vytvářejí výrazný schod. I u vrcholné verze Titanium mají opěradla zezadu bohužel jen lakovaný plech.

Zážehová čtrnáctistovka s výkonem 71 kW se zdá zlatou střední cestou nejen na papíře, ale i v praxi. Motor jde odspodu možná až příliš rozvážně, ale ochotně se vytáčí a fiestě poskytuje dobrou dynamiku. Má příjemný zvukový projev a je dobře odhlučněný. Průměrně spotřebuje 8,3 l/100 km, mimo město lze ale jezdit i za 7 l/100 km. Zejména ženy ocení speciální hrdlo nádrže, které nedovolí natankovat špatné palivo. Řazení pětistupňové převodovky je přesné a krátké. Fiesta potěší velmi dobře sladěnými ovládacími silami řízení, řazení a chodu pedálů. Lineární, dobře vyvážené řízení vyniká přesností a klade optimální odpor. Má poměrně malý převod, že nemusíte v zatáčkách zbytečně přehmatávat. Pro potřeby ženské klientely se ale zejména při pohybu po městě jeví jako možná až příliš ostré.

Fiesta je velmi dobře ovladatelným a po stránce jízdní dynamiky nadaným vozem. Pečlivě vyladěný podvozek, široko rozkročená kola a tuhá karoserie se v zatáčkách podílí na dobré stabilitě. Příliš se nenaklání, výborně drží stopu a projevuje se jen mírně nedotáčivě. Podvozek je agilní, oproti minulé generaci je ale patrný příklon ke komfortu. I na velkých šestnáctipalcových kolech fiesta velmi zdařile tlumí rázy. Na brzdy se je možné spolehnout.

Daní za design je směrem vzad špatně přehledná karoserie. Řidiči vadí široké zadní sloupky, strmě stoupající linie boků a vysoko umístěný spodní okraj zadního okna. Nepotěší ani fakt, že přední stěrač nechává před spolujezdcem poměrně velkou nesetřenou plochu. Vnější zpětná zrcátka ale jednoznačně zaslouží pochvalu.

Fiesta leccos pochytila od focusu. Její konkurenti jsou sice mnohdy prostornější, praktičtější či komfortnější, žádný z nich ale není tak všestranně vyváženým automobilem. Spíše než rodinný vůz se fiesta jeví jako ideální druhé auto do rodiny pro ženy, od nichž si ji jejich manželé budou rádi půjčovat. Více než o kupecké počty jde u nové generace o emoce.
 

Diskuse

Speciály

Naše magazíny

Novinky ze světa bydlení, aut, techniky ...

Vernisáž v hotelu Le Palais

Vernisáž v hotelu Le Palais