Piráti zobrazili Babiše jako Pinocchia, připomínají mu sliby

Česká pirátská strana vyvěsila v Praze billboardy, na kterých zobrazuje vicepremiéra a šéfa ANO Andreje Babiše jako Pinocchia s dlouhým nosem. Chce mu tím připomenout předvolební sliby, ke kterým se hnutí ANO před loňskými sněmovními volbami přihlásilo a které podle Pirátů zatím nesplnilo. ANO na tuto kampaň reagovat nechce.

Pohádkové postavičce Pinocchio rostl nos kvůli lhaní. "Andreje Babiše jsme si vybrali proto, že se on a jeho hnutí ANO před volbami do Poslanecké sněmovny hodně opíral o aktivitu Rekonstrukce státu a měl být ten protikorupční politik," řekl ČTK bývalý předseda pirátů Ivan Bartoš. Na billboardu je slib, který prý Babiš před volbami dal a který předpokládá zavedení registru smluv. "Plakát ukazuje, že předvolebním heslům se nemá věřit, pokud politik nekoná," poznamenal Bartoš.
 
ANO na billboardy reagovat nechce. "Na antikampaně proti hnutí ANO jsme nereagovali ani před parlamentními volbami a nebudeme na ně reagovat ani nyní. K takovému stylu kampaně se většinou uchylují strany, které nenabízejí vlastní témata," napsala ČTK mluvčí ANO Lucie Kubovičová.
 
Zákon o registru smluv počítá s tím, že by instituce musely povinně zveřejňovat všechny smlouvy v registru. Smlouvy by byly účinné až zveřejněním. Mělo by to podle tvůrců přinést zejména větší průhlednost při nakládání s veřejnými penězi. Povinné zveřejňování smluv u veřejných zakázek funguje od roku 2011 na Slovensku. Úřady tam povinně zveřejňují smlouvy na zakázky nad 1000 eur.
 
Předkladatelem původního návrhu zákona o registru smluv je poslanec Jan Farský (TOP 09 a Starostové), vláda nyní připravuje vlastní návrh, který počítá s několika variantami. Protikorupční iniciativa Rekonstrukce státu se obává, aby neprošel návrh zákona, kde by sice smlouvy byly zveřejněny, ale v podstatě všechny informace v nich uvedené by musely být začerněny.
 
zdroj: ČTK