Obchodní Dům Praha po 1 měsíci provozu

Jak to vidíte po 1 měsíci provozu? Co se naplnilo, nenaplnilo?

Ptali jsme se Lukáše Melichara, garanta projektu www.obchodnidumpraha.cz a kontaktní osoby pro veškeré záležitosti. 

Jaké to, Lukáši, je, vidět své dítě růst?

Ono je opravdu nová věc a v prvé řadě máme v plánu, aby systém byl opravdu vyladěný.

Jak celý obchodnidumpraha.cz funguje? Pro mě jako pro zákazníka, co si chce koupit něco u Vás. 

Je třeba tento dům jako velký komerční prostor, halu třeba, kde každá firma má svou prodejnu. Za tu platí měsíčně paušální částku 1.000,- Kč a domluvená procenta z prodeje. Jsme samozřejmě nakloněni k dohodě, nemáme zájem mít prázdná patra. 

Když chcete měsíčně tisíc korun, jak se na to lidé tváří?

No to je právě ono :) Chceme k sobě lidi, kteří BYZNYS dělají, a ti toto opravdu neřeší. Berou to jako fakt, že za služby se platí. Nemusí tu být. 

Co se stane, když koupím něco ve více sekcích?

No co se stane, když jdete do elektra v kamenném obchodě? Zaplatíte tam, kde kupujete. Naším cílem není vytvořit 1 eshop. Jde o to, že každý zde je profesionálem ve svém oboru. Jen se podívejte na dodavatele doutníků, pana Milana Pokorného, ten dováží mnoho let do ČR doutníky a tabák, psal do časopisů, dělá přednášky. Myslíte si, že nějaký člověk, který prodává sekačky, pneumatiky, fény, parfémy atd., bude opravdu vědět, jak vyplnit Vaše představy? Zde samozřejmě vybíráte sami, ale můžete si nechat i poradit. To samé v dalších odvětvích. 

Chápu a zní to logicky. Když se na web www.obchodnidumpraha.cz nyní podíváme, vidíme zde i věci, které bychom na eshopu nehledali. O tom, že pronajímáte patra atd. 

Ano, to je pravda. To zde samozřejmě nebude pořád, ale nyní hledáme kvalitní dodavatele. Červen byl zkušební provoz, proto se i omlouváme zákazníkům, kteří byli první a mnohdy něco nešlo. Je to hlavně tím, že jsme požádali naše programátory v EUROPEMC, aby na poslední chvíli změnili podstatné věci v systému. Ladíme to a nyní by vše mělo být v pořádku. Každé další patro již jde velmi snadno nasadit. 

Jaké dodavatele hledáte?

Naše hlavní kritéria jsou prostá. Musí být schopný dodávat zboží nebo služby včas, jak zákazníkům slibuje. To znamená být dostatečně finančně silný a nebýt závislý na tom, co zrovna přijde. To už právě platba 20.000,- Kč na vstup a 1.000,- Kč měsíčně ihned ukáže na lidi, kteří se sem prostě nehodí. 

Děláte rozdíly, jak jsou velcí?

Ne, zda jsou schopni splnit to, co slíbí. Naši dodavatelé nejsou vždy velké firmy, ale jsou schopni dodat, co slibují. Tedy jakž takž :) To už právě také řešíme, že nejde mít na eshopu u všeho skladem a neumět to pak sehnat. Neveřili byste, co s tím je práce. Každý má nový systém, musíme je zaučit atd. Ale jde to dobře :)

Kolik sekcí máte volných?

To je těžké takto říci, není psané, kolik jich opravdu bude, lidé nám nabízejí i jednorázové produkty, nechtějí celé patra. Nyní je v provozu 8 pater a dalších 5 je rozdáno, a další 3 řešíme. Prověřujeme si stabilitu firem, jak se o nich píše apod. Chceme solventní partnery. 

Jak sekce rozdělujete? Jde i jedna značka?

Zavolal mi nějaký člověk, co prodává Apple, že by si rád vzal patro APPLE. Proč ne, řekl jsem mu. A nyní spolu jednáme. Stejně tak jedna značka v oblasti módy u nás chce své patro. Vidíme, že nekonkuruje produkty nikomu, kdo tu již je a pak není problém.

Nekonkuruje si nikdo?

Ne. Na tom je založena podstata domu. Aby každý partner měl motivaci sem vodit své klienty. A je to protože chtějí podpořit projekt, kde každý vlastně jen získává. Ja plánováno minimálně 35 pater a to samo o sobě je silný potenciál koupě. Každý partner své sekce na web vodí své klienty a ti vidí i to ostatní. Navíc se mezi sebou poznají a mnohdy vznikají velmi prospěšné obchodní vztahy.

Děkuji za rozhovor a příště si povíme, jak projekt Obchodní Dům Praha pokračuje. 

Ano, pěkné prázdniny.