Finanční instituce si stále pečlivěji prověřují bonitu žadatelů o úvěr

Zájem poskytovatelů úvěrových produktů pečlivě prověřovat bonitu žadatelů o půjčky a jejich schopnost řádně je splácet se stále zvyšuje. Svědčí o tom jednak rostoucí počet členů Nebankovního registru klientských informací a také zvyšující se počet dotazů jeho stávajících uživatelů. Aktuálně do registru vstupuje společnost Mercedes-Benz Financial Services Česká republika s.r.o.  

„Zapojení jedné z nejvýznamnějších leasingových společností do Nebankovního registru klientských informací zlepšuje vzájemnou informovanost pro všechny finanční instituce, které registr využívají. Zároveň je důkazem zodpovědného přístupu našich uživatelů k poskytování úvěrů, protože díky zvyšujícímu se počtu informací o klientech mohou snižovat riziko jejich předlužení a zároveň omezovat vlastní podnikatelské riziko,“ uvedl Jiří Rajl, výkonný ředitel sdružení CNCB – Czech Non-Banking Credit Bureau, z.s.p.o., které Nebankovní registr klientských informací provozuje.

Společnost Mercedes-Benz Financial Services poskytuje svým zákazníkům širokou škálu finančních produktů a dalších volitelných služeb souvisejících s pořízením a provozováním silničních vozidel, zejména z produkce skupiny Daimler AG.

Podle údajů Nebankovního registru klientských informací počet dotazů do registru v průběhu celého letošního roku stoupá. „Poskytovatelé úvěrů si své klienty prověřují stále pečlivěji. Například v říjnu jsme zaznamenali o 84 % vyšší počet žádostí o úvěrové zprávy oproti lednu. V polovině října také došlo k překročení celkového počtu dotazů provedených v loňském roce a letošní rok tak v počtu dotazů pravděpodobně překoná ten loňský o 40 %. Navíc se stále zvyšuje také počet uživatelů registru. V letošním roce jsme přijali již 6 společností a spolu s Bankovním registrem klientských informací tak naše registry využívá 58 bank a finančních institucí,“ doplňuje Jiří Rajl.