Zeman, Topolánek, Drahoš, nebo někdo jiný?

Již za týden se otevřenou volební místnosti a voliči budou rozhodovat o svém budoucím prezidentovi. Boj o Hrad probíhá na různých místech a média v něm hrají velkou roli. Analytici společnosti Monitora Media se proto podívali na to, jak se průběh kampaně jednotlivých kandidátů odráží v jejich medializaci.  

Za posledních 30 dnů ve všech typech médií jasně dominuje stávající prezident Miloš Zeman. Jeho jméno v předních on-line, tištěných, televizních, ale i rozhlasových médiích válcuje veškeré ostatní kandidáty. Všech téměř 36 % zmínek v tématech o prezidentských kandidátech patří právě jemu. Druhým nejzmiňovanějším kandidátem je Mirek Topolánek s 11,5 % a třetí s mírnou ztrátou je Jiří Drahoš s 11,2 %. Hranici deseti procent ještě překonal Michal Horáček s 10,5 % zmínek ve všech médiích.

Převaha v médiích
Miloš Zeman dominuje ve všech typech médií. Největší převahu má však v rádiu (45,3 %) a následně v TV (40,8 %), a to i přesto, že předvolební debaty zarputile odmítá navštěvovat. Zpravodajská média o něm však referují i bez něj. Druhá místa v médiích patří Mirkovi Topolánkovi, s výjimkou rádia, kde dominuje jméno Michala Horáčka. Jako nejčastějšího kandidáta na třetím místě ve všech typech médií můžeme vidět a slyšet Jiřího Drahoše.

Procentuální převaha kandidátů v jednotlivých a ve všech médiích

Kandidát

On-line

Tisk

TV

Rádio

Všechna média

Miloš Zeman

35 %

38,2 %

40,8 %

45,3 %

35,9 %

Mirek Topolánek

11,5 %

12,3 %

10,4 %

9 %

11,5 %

Jiří Drahoš

11,3 %

11,8 %

7,5 %

9,5 %

11,2 %

Michal Horáček

10,9 %

9,6 %

7,3 %

9,9 %

10,5 %

Pavel Fischer

7,2 %

6,2 %

6,8 %

6,2 %

7,1 %

Marek Hilšer

6,6 %

6,6 %

6,4 %

4,8 %

6,5 %

Jiří Hynek

5,9 %

6,6 %

7,9 %

4,9 %

6 %

Petr Hannig

6 %

4 %

6,4 %

4,9 %

5,7 %

Vratislav Kulhánek

5,6 %

4,7 %

6,4 %

5,5 %

5,5 %

 

Podíl médií na publicitě
On-line média mají největší podíl na publicitě budoucích prezidentů. U všech uchazečů se v průměru pohybuje na 81 % z veškerých zpráv. S velkým odstupem následuje tisk s téměř 13 %, poté TV s 3,2 % a poslední je rádio s 2,9 %.